30 Mart 2012 Cuma

Beyaz Giyme Toz Olur, Siyah Giyme Söz Olur


Haydi birlikte bir türkü dinleyelim...
Bilinen, sevilen, ünlü bir türkümüz...
"Beyaz giyme toz olur, siyah giyme söz olur..."
İyi de, NE GİYSEK? dediğinizi duyar gibiyim. :)
İşte ben de bu ortak sorumuza genel yanıtlar sunmak için bu blogu yazıyorum zaten. :)


Türküyü seslendiren Gülay, bu çekim sırasında siyah giymiş. Buyrun işte "söz" oldu, bizim dilimize düştü... :)

Blogumuzun konusuyla bu kadar ilgili bir türküyü burada paylaşmasak, ayıp olurdu doğrusu.
Ahmet Sevinç'ten alınıp, Emin Aldemir tarafından düzenlenmiş olan bu türkü, Bolu yöresine ait... Türkünün sözleri:


BEYAZ GİYME TOZ OLUR

Beyaz giyme toz olur
Siyah giyme söz olur
Gel beraber kaçalım
Muradımız tez olur

Salına da salına da gel
Haydi yavrum dön dolaş yine bana gel

Beyaz giyme tanırlar
Seni yolcu sanırlar
Zaten bende talih yok
Seni benden alırlar

Salına da salına da gel
Haydi yavrum dön dolaş yine bana gel

Alçak ceviz dalları
Sıva beyaz kolları
Kız ( Yâr ) nereden geleyim
Hep sarmışlar yolları

Salına da salına da gel
Haydi yavrum dön dolaş yine bana gel






Bu da bonus olsun:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder